Bulevardul Goga nu se mai lărgește la patru benzi. Primarul Kereskenyi explică de ce

Primarul municipiului Satu Mare, Kereskenyi Gabor, susține că administrația locală a renunțat la proiectul de lărgire la patru benzi a Bulevardului Octavian Goga. Și asta pentru că se construiește varianta de ocolire a municipiului Satu Mare, edilii sperând ca o parte din traficul rutier să fie deviat.

Mai mult, este de părere primarul Kereskenyi, degeaba s-ar expropria imobile în vederea lărgirii în segmentul intersecția Burdea – Parcul George Boitor, dacă circulația se ”gâtuiește” în zona pasajului de cale ferată.

”O variantă de lărgire normală presupun exproprieri în zonă. Nu am făcut nimic dacă faceam doar o lărgire de 30 sau 50 de centimetri, nu am fi rezolvat nimic. Și mai ales că la pasajul de cale ferată oricum se gâtuiește. Deci, ori facem o lărgire normală, ori nu. Argumentul pentru care am spus că nu are rost să facem acum o expropriere din bani publici a fost acela că se avansează și proiectul variantei de ocolire. Atunci chiar se mai relazează traficul rutier”, a declarat Kereskenyi Gabor la Informația TV.

Reamintim faptul că un sătmărean a transmis o scrisoare deschisă autorităților locale prin care vine cu propuneri pentru amenajarea definitivă a sensului giratoriu de la Burdea. Sătmăreanul spune că propunerea sa trebuie analizată de specialiști, dar ar asigura trei benzi de circulație dinspre bulevardul Octavian Goga, una dintre cele mai circulate artere ale Sătmarului. Varianta sătmăreanul prevede și piste pentru bicicliști.

Scrisoarea unui sătmărean către autoritățile locale. Cum poate fi reamenajat sensul giratoriu de la Burdea

Având în vedere faptul că pe b-dul O.Goga urmează să fie execute lucrări la colectorul de canalizare de pe tronsonul intersecție Burdea – strada Dâmbovița, lucrări care vor implica modificări ale traseelor de circulație ale autovehiculelor în zonă, îmi permit să supun atenției și analizei dumneavoastră o soluție pentru amenajarea DEFINITIVĂ a sensului giratoriu din intersecția Burdea  intr-un sens giratoriu tip ,,rotor,,,conform Normativului AND 600-2010, schițat (neprofesional) în desenul alăturat.

Bineînțeles că este necesar ca această sugestie să fie analizată de proiectanți specializați în domeniu , care , în baza măsurătorilor din teren , să decidă dacă soluția propusă este aplicabilă în funcție de suprafața disponibilă în intersecție și în funcție de benzile de circulație propuse . Dacă concluzia proiectanților este favorabilă ,  amenajarea intersecției conform acestei propuneri ar trebui să rămână DEFINITIVĂ , deoarece  această variantă va asigură intrarea în intersecție dinspre b-dul O.Goga  pe TREI benzi de circulație față de două câte sunt în prezent sau tot față de două benzi  cât prevede și proiectul de lărgire a b-dului O.Goga.  De asemenea , prin aplicarea și permanentizarea acestei soluții , ați putea implementa și pe acest tronson  programul primăriei de amenajare a pistelor pentru bicicliști                                                                                                                     

         Această propunere implică următoarele modificări ale traseelor de circulație din zonă:                                                               

 1. Introducerea de sensuri unice pe următoarele străzi

       –  B-dul O.Goga  de la semafor Carfour spre intersecția Burdea cu sens unic către intersecția Burdea

       –    Str. C.A.Rosetti de la sens giratoriu Cloșca spre magazin Carefour peste calea ferată cu sens unic către magazinul Carefour

2. La intersecția străzilor laterale cu  b-dul O.Goga și strada C.A.Rosetti să fie amplasat semnul de circulație :

A. Obligatoriu la dreapta – pentru străzile care intră de pe partea dreaptă a sensului unic

B. Obligatoriu la stânga  – pentru străzile care intră  de pe partea stângă a sensului unic .

În această variantă, pe b-dul O.Goga se vor putea prelua pe 2 benzi  autovehiculele care vin dinspre Carpați 2 și Micro 17  spre direcția Baia  Mare peste podul Decebal și pe o bandă cele care merg înainte spre Oradea și la stânga pe b-dul Cloșca. Coborârea de pe podul Decebal va avea  două benzi pentru sensul înainte spre b-dul Cloșca și o bandă pentru sensul la dreapta pe Drumul Careiului. Intrarea în intersecție de pe Drumul Careiului se va face pe două benzi pentru urcare pe podul Decebal, pe direcția Baia Mare, și pe o bandă se va intra la dreapta pe b-dul Cloșca . Intrarea în intersecție de pe b-dul Cloșca se va realiza pe doua benzi , cea din dreapta pentru înainte pe podul Decebal , iar a doua (din stânga) pentru înainte pe podul Decebal și la stânga pe Drumul Careiului.

1 Comment on "Bulevardul Goga nu se mai lărgește la patru benzi. Primarul Kereskenyi explică de ce"

  1. Am spus-o si atunci o spun si acum : cel care a conceput aceasta ineptie ori nu are masina sau permis,ori locuieste in hodisa sau soconzel(e ”digan” sau ”dantaus” la sura) !!Cum sa ”impingi” tot traficul de pe podul Decebal pe B.Closca apoi sa-l trimiti pe C.A.Rosseti,cand stim ce coloana de masini se face acum, in 5 minute de asteptare la calea ferata ??!!Da,ar fi posibil,doar daca s-ar face pasajul pe sub calea ferata pe CA Rosseti !!

    View Comment

Tu ce părere ai?

Adresa de mail nu va fi publicată. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, alte jigniri sau injurii se vor sancționa cu cenzurarea parțială a comentariului, ștergerea integrală sau chiar interzicerea dreptului de a posta. Site-ul Presasm.ro nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea revine integral autorului comentariului.




Mai multe despre bulevardul Octavian Goga, intersecția Burdea, Kereskenyi Gabor
Cum blochează unii bugetari proiectele de 27 milioane euro ale Primăriei Satu Mare

Închide