FOTOGALERIE. Mândria Sătmarului! Podgoriile Răteștiului, transformate în brand național

Crama RăteștiCrama Rătești

Zona Rătești are o tradiție viticolă de peste trei secole, odată cu venirea șvabilor pe aceste meleaguri. Dar omul de afaceri sătmărean Mihai Schita a transformat totul într-un brand național: Crama Rătești. Iar vinurile sunt exportate în Europa, Statele Unite ale Americii și China! Mai mult, a deschis magazine de un înalt rafinament în județele Satu Mare, Maramureș și Cluj. Iar planurile de extindere continuă.

O poveste de succes. Se poate și la Satu Mare!

Povestea vinurilor produse și desăvârșite la Crama Răteşti este croită cu multă ambiție, patriotism local, pricepere și o investiție de multe milioane de euro. Totul a început în 2008, cu doar 20 de hectare plantate cu viţă de vie. Investiția nu a fost ușoară, fiindcă primele vinuri le-a obținut doar patru ani mai târziu, în anul 2012, în crama din orașul Ardud. Grație perseverenței, în prezent există peste 200 de hectare.

Iar pariul lui Mihai Schita cu zeul Bachus nu se oprește aici. Cu toate că zona este cunoscută și recunoscută pentru vinul alb, precum Riesling Italian, Sauvignon Blanc, Fetească Regală, Muscat Ottonel, Traminer, investitorul mizează pe vinul roșu. Așa se face că o bună parte din această suprafață este cultivată cu viță de struguri roșii, cultură favorizată și de schimbările climatice: Pinot Noir, Merlot, Cabernet Sauvignon și Fetească Neagră.

Este important de precizat că pentru prima dată în istoria viticulturii din nordul țării, Mihai Schita a  fost cel care a scris prima filă din Cartea Vinurilor Roșii din nord, plantația fiind una dintre cele mai nordice plantatii de strugurii roșii din Europa.

Dar cum întreaga cantitate trebuie procesată conform unor standarde de înaltă calitate, Mihai Schita a investit peste cinci milioane de euro și a construit un centru de vinificare de mare capacitate, care procesează peste două mii de tone de struguri,  cu o capacitate totală de stocare de 1,7 milioane de litri de vin.

Vinurile vor ajunge în toate colțurile țării

Arta de a dărui, bucuria emoției și succesul sunt trăsăturile ce dau noblețe vinurilor noastre”, este deviza lui Mihai Schita. Iar cum i se poate duce mai bine faima vinului produs în Crama Rătești, dacă nu prin magazine virtuale sau fizice.

Prima dată a apărut magazinul de vinuri online www.vinuri-cramaratesti.ro, care reprezintă “vitrina“ brandului Crama Rătești: ”permițându-vă dumneavoastră la orice oră din zi și din noapte să descoperiți onestitatea vinurilor românești, vinuri bune, vinuri de calitate, medaliate și premiate la diferite concursuri internaționale”.

În prezent, reprezentanții Cramelor Rătești au deschis mai multe magazine de un înalt rafinament în județele Satu Mare, Maramureș sau Cluj.

În municipiul Satu Mare, magazinul este situat pe Bulevardul Cloșca, nr. 97. În municipiul Baia Mare a fost deschis pe strada Someșului, nr. 8, iar în Cluj-Napoca este situat pe strada Sarmisegetuza, nr. 17-19. Iar în următoarea perioadă urmează să se deschidă în aproape toate zonele țării.

”Trăsătura principală a vinurilor noastre este prospețimea, caracter datorat atât plantațiilor tinere, cât și acidității naturale a solului. Vinurile albe sunt caracterizate de prospețime și mineralitate, iar cele roșii de fructuozitate și echilibru. Avem încredere că zona poate oferi vinuri fine și complexe, cu potential de învechire”, spune Mihai Schita.

Restaurante proprii, cu preparate culinare rafinate, desăvârșite de vinurile Cramei Rătești

Atunci când situația epidemiologică o va permite, Mihai Schita are de gând să deschidă și porțile restaurantului său, unul diferit față de cele cu care sătmărenii deja s-au obișnuit. Într-un spațiu care va reuni ideea cramelor rustice de altă dată cu liniile sofisticate ale design-ului contemporan, sătmărenii vor avea ocazia să se delecteze nu doar cu diferitele sortimente de vin, ci și cu preparate culinare pregătite în așa fel încât să desăvârșească gustul vinurilor produse de Crama Rătești.

Sătmăreanul își dorește ca, alături de bucătari cu experiență, să întocmească o listă de meniu specială, una în care fiecare preparat este acompaniat la masă de sortimentul perfect de vin. Astfel, experiența unei cine la restaurant va fi una în care mâncarea și băutura se vor completa reciproc într-o simfonie de gusturi și arome.

O tradiție de peste trei secole

Dealurile Răteștiului au devenit cunoscute încă de pe vremea contelui Károlyi, când șvabii stabiliți aici la începutul anilor 1700 au plantat suprafețe însemnate cu vie. Mărturie a viticulturii pe meleagurile sătmărene stau şi pivniţele săpate în deal din Rătești, dar și din localităţile învecinate Beltiug, Ardud, Homorodul de Jos, Hurezu sau Dobra. O consemnare mai recentă a tradiţiei viti-vinicole a zonei vine din Răteştiul anului 1874, când la expoziţia internaţională de vinuri din Londra, Bacatorul, soi specific acestei zone, face senzaţie printre participanţi.



2 Comments on "FOTOGALERIE. Mândria Sătmarului! Podgoriile Răteștiului, transformate în brand național"

  1. Sunt persoana care am fost langa tine, te-am urmarit cu mare atentie si-ti cunosc tot drumul parcurs din 2008 si pana nu demult. Un sincer BRAVO pt. tot ce ai facut. Bunul D.zeu sa-ti indeplineasca visele. Felicitari si la mai mare. Multa sanatate , sarbatori fericite si un calduros LA MULTI ANI, tie, familiei si colaboratorilor tai.

    View Comment
  2. eu am crezut ca apare si gozar, directorul de la Blaga. el conduce productia de vinuri de mult timp.

    View Comment

Tu ce părere ai?

Adresa de mail nu va fi publicată. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, alte jigniri sau injurii se vor sancționa cu cenzurarea parțială a comentariului, ștergerea integrală sau chiar interzicerea dreptului de a posta. Site-ul Presasm.ro nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea revine integral autorului comentariului.




Mai multe despre Crama Rătești, investiție, investitor, vin
FOTOGALERIE. Povestea de succes a unor sătmăreni! Mobilă produsă la cele mai înalte standarde

Închide