Vatra de Pizza sau povestea de succes a doi tineri antreprenori reîntorși în Satu Mare

Alexandra și Ciprian sunt printre puținii tineri care, după ce au văzut lumea largă, s-au decis totuși să se stabilească la Satu Mare. Job-urile pe care le-au avut i-au purtat pe trei continente, iar împreună au găsit curajul și determinarea pentru a pune bazele unei afaceri. Au renunțat la zilele libere, la orele de odihnă și au învățat să facă, cum spun românii, de toate în încercarea de a aduce la Satu Mare o altfel de pizza, o pizza coaptă pe vatră, din ingrediente de calitate și cu un delivery service așa cum au văzut că se face pe la casele mai civilizate.

O poveste de film

Alexandra și Ciprian s-au întâlnit în parcarea unui fast-food, la limita a două județe. Originară din zona Brașovului, Alexandra a ajuns la Satu Mare, orașul natal al lui Ciprian, după un periplu care a purtat-o prin lumea arabă, India și Africa. Între timp, Ciprian devenea un adevărat cetățean al Uniunii, job-ul ducându-l prin țările europene.

Cu toate opțiunile deschise, cei doi tineri fac parte din categoria destul de mică a celor care au vrut să se întoarcă în țară, dar nu oricum. Din economiile făcute, Alexandra și Ciprian și-au dorit să pună bazele propriei afaceri, una care să le permită să își folosească experiența acumulată.

Vatra de pizza sau pizza delivery, așa cum scrie la carte

La fel ca pentru mulți tineri, pentru Alexandra și Ciprian, pizza este printre cele mai iubite preparate. Dar nu orice fel de pizza, ci una care încearcă să recreeze cât mai fidel gustul și aromele Italiei. Își doreau o pizza coaptă pe vatră, tradițională, cu ingrediente de calitate. Și tot la fel ca mulți alții, Alexandra și Ciprian voiau ca pizza să ajungă la ei acasă, pe masă, caldă și într-un timp cât mai scurt. De aici a pornit ideea Vatra de Pizza. De la idee și până la afacere, antreprenorul trebuie să învețe să facă de toate.

Prima lecție de antreprenoriat: Curaj, răbdare și încăpățânare

După nopți nedormite și luni de studiu, în care tinerii antreprenori au pus la punct planul de afaceri: au studiat piața, au cumpărat domeniul online, au ales elementele grafice și au început să construiască brand-ul, încă mai primeau priviri sceptice. Erau îndemnați să renunțe, că oricum e prea greu în România să faci o afacere pe cont propriu, doar problemele birocratice sunt suficiente să îți taie elanul. Dar tinerii s-au încăpățânat, iar cu determinare au reușit să treacă peste toate.

“Munca noastra a fost si este in continuare foarte solicitanta, insa elanul nostru este alimentat de sutele de feedbackuri pozitive primite de la clientii nostrii foarte incantati de calitatea pizzei si de serviciul de livrare” spune Ciprian dupa primele luni de afacere

Au ajutat pregătirea de jurist a lui Ciprian și experiența de business a Alexandrei, dar mai ales curajul.

“Eu am știut că vreau să am afacerea mea”, spune Ciprian și tot la asta se gândea și Alexandra, doar că ambii erau conștienți că de unul singur, e destul de complicat.

“Eu mereu au lucrat la angajator, dar intotdeauna mi-am dorit sa am afacerea mea. Așa, cu Ciprian, am primit și eu curaj”, a explicat Alexandra.

Înveți să faci de toate

Cei doi au ajuns să facă de toate, chiar de toate, și s-au lovit de unele lucruri pe care cu greu le-ar fi putut intui atunci când și-au făcut planul de afaceri.

Acesta era, în esență, unul destul de simplu. Vatra de Pizza urma să ofere sătmărenilor, așa cum îi spune și numele, pizza coaptă pe vatră, cu accent pe calitate și nu pe prețul cel mai mic. Iar dincolo de experiența culinară, Vatra de Pizza trebuia să ofere și un serviciu de livrare la domiciliu care să fie predictibil. Astfel, au creat un sistem prin care pizza ajunge la domiciliul clientului in mai putin de 50 de minute din momentul plasarii comenzii.

“Am spus că vrem să oferim clienților ceva ce mâncăm și noi. Dacă eu nu mănânc, nu dau clientului,” spune Ciprian. 

“Pizza trebuie să ajungă la casa clientului caldă, asta înseamnă că în timpul cel mai scurt de la coacere”, explică Alexandra.

Și mai era o problemă, prețul.

“Am studiat piața și știam că dacă vrem să folosim ingrediente de calitate, atunci nu putem coborî prețul sub o anumită sumă. Nu vrem să vindem ceva ce noi înșine nu am mânca”, a spus Alexandra.

Plus transparența.

“Clientul trebuie să știe exact pentru ce și cât plătește. Nu să se trezească la livrare că sunt costuri ascunse, precum pretul ambalajelor in care este livrata pizza. Transparența în relația cu clienții noștri a fost principiul de la care am pornit. Pana sa deschidem Vatra de Pizza, obișnuiam sa comandam des pizza acasă și de multe ori ni s-a intamplat sa platim mai mult decat pretul din oferta”, a spus Ciprian despre conceptul din spatele sistemului de livrare la domiciliu. 

Tu știi din ce mănânci pizza?

Unele probleme de care s-au lovit nici nu le puteau intui de la început. Cu imaginea brand-ului stabilită, cei doi au început să caute cutii pentru livrare, personalizate. Un fapt mai ușor de zis, decât de făcut, chiar și în epoca în care orice poate fi personalizat. Doar că, cutiile de pizza sunt cu totul speciale, ca orice recipient pentru alimente.

“Trebuie să fie avizat sanitar, pentru că este vorba despre sănătatea cetățenilor. Iar cartonul este unul special destinat industriei alimentare, importat din Italia, care trebuie să fie alb și pe dinăuntru. Cel maro este reciclat și nu se folosește pentru alimente”, ne-a explicat Alexandra despre ambalajul pentru pizza.

Cu câteva luni în urmă, Alexandra și Ciprian au dat startul afacerii. A fost aprins focul pentru prima dată în Vatra de Pizza, clienții au plasat timid primele comenzi, iar feedbackul acestora a fost unul grozav, așa că în fiecare zi noi sătmăreni s-au alăturat, comandând la domiciliu și revenind bucuroși de fiecare dată când li se făcea pofta de pizza. În lunile ce au urmat, chiar dacă timpul a fost unul scurt, cei cei doi antreprenori au reușit deja să își formeze o clientelă stabilă.

“Un lucru fain este ca oamenii sunt multumiti si recomanda Vatra de Pizza prietenilor, pentru ca le-a placut ce au mancat si experienta de delivery pe care au avut-o per total cu noi”, spune Ciprian.

“Faptul ca vedem clienti multumiti care practic se bucura sa manance pizza de la Vatra de Pizza, este cea mai mare satisfactie pentru noi si ne alimenteaza pasiunea pentru a face pizza la cele mai inalte standarde”, a adăugat Alexandra.

Tinerii lucrează acum să își consolideze poziția pe piață, dar Vatra de Pizza se dorește a fi doar un prim pas în industrie. Le uram mult succes! 🙂

3 Comments on "Vatra de Pizza sau povestea de succes a doi tineri antreprenori reîntorși în Satu Mare"

  1. Felicit cei doi tineri pentru ceea ce fac și garantat am să fiu al lor client. Bravo de asemenea și presasm pt că scrie și aspecte pozitive

    View Comment
  2. Chiar este, dupa parerea mea, cea mai buna pizza de pe piata acum. Acum ca ati prezentat si povestea din spatele ei, cu siguranta nu voi mai comanda de altundeva. Felicitari si succes!

    View Comment
  3. Catalin | mai 17, 2019 at 11:10 |

    ..o parere sincera, mie nu mi se pare grozava deloc, o fi o poveste wow..dar pizza mi s-a parut mai mult blat decat pizza cu un gust sters..e parerea mea si a unor prieteni..poate ca e intradevar geniala..dar mie nu mi s-a parut absolut deloc..

    View Comment

1 Trackbacks & Pingbacks

  1. Povestea VATRA DE PIZZA - Vatra de Pizza

Tu ce părere ai?

Adresa de mail nu va fi publicată. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, alte jigniri sau injurii se vor sancționa cu cenzurarea parțială a comentariului, ștergerea integrală sau chiar interzicerea dreptului de a posta. Site-ul Presasm.ro nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea revine integral autorului comentariului.




Mai multe despre comandă pizza, investiție, investitor, pizza Satu Mare, pizzerie, tineri succes
FOTO. Celebrul restaurant TEI a redeschis. Tradiția și modernitatea, într-o îmbinare spectaculoasă

Închide