Verdețuri … de la bunica. Sănătatea din buruieni

foto:expatro.blogspot.com

Uitați de verdețurile cu nume fistichii, aduse de prin străinătate și cultivate în sere. Dacă aveți nevoie de detoxifiere și de un bol de sănătate, nu trebuie să faceți altceva decât să căutați pe tarabele piețelor sau în grădini, chiar și pe pajiști, verdețurile noastre tradiționale.

Mai ales bunicile pot povesti, câtă sănătate este într-o supă de măcriș și cum urzica curăță sângele. Printre trufandalele de primăvară se mai numără și leurda, ștevia, loboda, știrul, untișorul dar și spanacul iar toate sunt bogate în antioxidanți, spun nutriționiștii.

foto:www.thecrepesofwrath.com

foto:www.thecrepesofwrath.com

Este indicat, pentru a profita la maxim de beneficiile pe care le oferă verdețurile de primăvară, să le mâncăm crude, adăugate, alături de usturoi și ceapă verde, ridichi, morcovi dar și alte rădăcinoase, în salate peste care putem pregătii un dressing simplu din ulei, puțină zeamă de lămâie sau după preferințe oțet balsamic, boabe de muștar și poate puțin ardei iute.



În schimb în bucătăria tradțională, verdețurile culese din grădini sau din văi , erau folosite în mâncăruri și în supe. Spanacul, măcrișul dar și ștevia merg de minune în ciorbe, asta datorită acidului oxalic ce le gace puțin acrișoare la gust. Dacă mai puneți și puțină smântână, două, trei gălbenușuri de ou și înlocuiți usturoiul cu leurda, veți avea parte de o ciorbă ușoară, cu un gust deosebit.

foto: www.foodnetwork.com

foto: www.foodnetwork.com

Leurda poate fi un înlocuitor perfect pentru usturoi și în mâncarea de spanac, făcută cu puțină făină și mult lapte și poate fi folosită și pentru pilaful de orez și pentru tocănițele de ciuperci.

De la supă la mâncare, de la pireu și până la ceai, umila și periculoasa urzică este una dintre cele mai versatile verdețuri. Iar nutriționiștii spun că buruiana este un adevărat izvor de sănătate. Mai ales în perioada de primăvară, când organismul este slăbit din cauza lipsei de vitamine și de minerale, consumul de urizici poate echilibra sistemul imunitar. Grație substanțelor pe care le conține, urzica poate preveni răceala și ajută la tratarea artritei și reumatismului, este recomandată și persoanelor anemice care suferă de pe urma lipsei de fier.

foto:wildfoodsandmedicines.com

foto:wildfoodsandmedicines.com

Cei care se plângă de probleme gastrice, pot și ei beneficia de pe urma urzicilor iar ceaiurile de urzică au proprietăți diuretice. Buruienile vin și în ajutorul diabeticilor, ceaiul reducând nivelul glicemiei dar poate cel mai cunoscute sunt urzicile pentru proprietățile  de curățare a sângelui.

Nutriționiștii trag totuși și un semnal de alarmă. Pentru ne putea bucura din plin de beneficiile buruienilor de primăvară, este nevoie să fim atenți la modul de pregătire a verdețurilor. Din cauza compoziție, dacă sunt gătite timp îndelungat, ele își pierd exact calitățile pentru care vrem să le consumăm.



Fii primul care comentează! despre "Verdețuri … de la bunica. Sănătatea din buruieni"

Tu ce părere ai?

Adresa de mail nu va fi publicată. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, alte jigniri sau injurii se vor sancționa cu cenzurarea parțială a comentariului, ștergerea integrală sau chiar interzicerea dreptului de a posta. Site-ul Presasm.ro nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea revine integral autorului comentariului.